Automatyczna migracja z n i CYFRY+ do nc+?

dodano: 2013-03-25 12:28 | aktualizacja: 2013-03-28 11:24
autor: Olaf Skrzypiński/Janusz Sulisz | źródło: inf. wł.

nc+ NOWE Wraz z startem platformy nc+ rozpoczął się również trudny proces migracji dotychczasowych abonentów. Klienci n oraz CYFRY+ otrzymują pisma z propozycjami zmiany oferty. Żeby było jasne: nie dotyczy to wszystkich klientów, bo część obecnych abonentów może pozostać do końca umowy na starych warunkach. Cała akcja migracji budzi ogromne emocje i falę niechęci do nowej platformy nc+, choć to raczej problemy z komunikacją. Czy każdy dostanie ofertę „nie do odrzucenia”?



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Z jednej strony, cała oferta uległa zmianie, znikają kanały, pojawiają się nowe, abonenci mają różne odbiorniki i konfiguracje pakietów. Trudno dogodzić wszystkim - takie mission impossible. Myślę jednak, że większy problem mają obecni abonenci pakietów premium CYFRY+ i n. Jednym zabiera się paczkę kanałów CANAL+/nPremium wraz z interesującymi treściami i wydziela sztucznie, co ma się im spodobać. Należy pamiętać, że ogromna liczba klientów CYFRY+ to ludzie, którzy są z nimi nawet kilkanaście lat. Z drugiej strony mamy abonentów n np. z pakietem FULL za 99 zł, obecnie odpowiadający mu pakiet to All Inclusive za 199 zł. Na Facebooku, na forach, w portalach internetowych czytamy o tym, jakie umowy są proponowane w ramach migracji. Oczywiście, należy zdać sobie sprawę z tego, że negatywny wydźwięk jest zawsze bardziej doniosły, jednak pojedynczo opisane przypadki mocno niepokoją.

Przykładowe pismo od nc+


Przykładowe pismo od nc+
 
Takim elementem migracji jest jej teoretyczna „przymusowość”, czyli sytuacja, w której klient, mimo trwania ważnej umowy na czas określony, dostaje informację o zmianie pakietu. Z reguły na droższy, choć prawda jest taka, że jeśli ktoś umie negocjować to 10-20% urwie. Ta przymusowość wkurzyła starych abonentów, choć gdyby na chłodno przyjrzeli się sprawie, to zrozumieliby, że i tak coś z tym muszą zrobić. Cała sztuka jest w tym, żeby od nc+ wyrwać jak najwięcej, więc negocjujcie drodzy abonenci, a nie narzekajcie.

Pakiet ma ulec zmianie automatycznie z dniem 1 maja 2013 roku. W ramach promocji abonenci kanałów nPremium mają otrzymać pakiet kanałów CANAL+ za darmo (CANAL+, CANAL+ Family, CANAL+ Family2, CANAL+ Film, CANAL+ Film2, CANAL+ Sport). Tu pojawiają się dwie istotne kwestie.

Pierwsza, to konieczność i wręcz nieuchronność zmiany pakietu, co z resztą jest oczywiste, ze względu na zmianę oferty kanałów na CANAL+, oraz promocja na te kanały. Ktoś, kto przeoczy list, bądź go nie dostanie z przyczyn niezależnych od siebie uzna, że dołączono mu CANAL+, a w następnym miesiącu dostanie wyższy abonament ważny przez 12/18 miesięcy. I co wtedy? Dla uświadomionych niezadowolonych oczywiście nic na siłę. Umowę można rozwiązać, tylko co dalej? Znana powszechnie alternatywa, powiedzmy sobie szczerze, nie dla wszystkich może być interesująca i nie jest ważne, czy ktoś myśli o kablówce, Cyfrowym Polsacie czy DVB-T.

- Nie jest to przymusowa migracja, lecz migracja z proponowaną ofertą, która jest dobierana indywidualnie (w zależności od rachunku obecnego i tego, co klient oglądał). Dotyczy ona tylko pewnej grupy klientów (tej, której znikają kanały nPremium). Nie chcieliśmy, aby klienci, którzy się z nami nie skontaktują, stracili dostęp do nowych kanałów, stąd propozycja nowej oferty. Abonent zawsze ma prawo uzgodnić z nami zmiany w ofercie - taki komentarz otrzymał satkurier.pl od przedstawiciela nc+.
 
Drugim elementem jest cena proponowanych pakietów i konieczność posiadania oferty UNIVERSE+ dla tych, którzy chcą skorzystać z oferty kanałów premium. Przypomnę tylko, że tak kiedyś było w CYFRZE+, w n było tak prawie zawsze. Tu nie można mieć pretensji, taka jest oferta i tyle. Proponowanie wyłącznie wyższych pakietów abonentom płacącym 40-60 zł musi zadziałać na nich negatywnie, więc odreagowują na Internecie.

Jednak najdziwniejszym elementem nowej oferty jest opisany na łamach SAT Kuriera element promocji COMFORT+ oraz UNIVERSE+, gdzie wypisane są „niegwarantowane kanały” (sic!). Zapraszam do artykułu.

O co chodzi z kanałami usuniętymi z oferty n?
Zapytaliśmy o to Artura Przybysza z nc+. Okazuje się, że nc+ nadal negocjuje z niektórymi nadawcami o warunkach umieszczenia takiego czy innego kanału. Dlatego nie ma logo niektórych stacji, choć jest ogromne prawdopodobieństwo, że jednak będą w nc+, tylko nadawca musi być zmiękczony czasem. Inne byłyby warunki negocjacji nc+ z nadawcami, gdyby od razu umieszczono logo stacji w ulotce reklamowej i ofercie, bo nc+ musiałaby dany kanał wziąć na warunkach, na jakich chciałby nadawca. Tu nc+ wykazała się przezornością, a przez to być może mile zaskoczy przyszłych abonentów nowymi/starymi kanałami, np. Travel Channel po rebrandingu, itd.

To wszystko w nc+ się ułoży z czasem - nie ma co narzekać.
Jedno jest pewne, że dzięki indywidualnym negocjacjom uda się osiągnąć porozumienie z abonentem i wszystko wróci do normy. Skończy się ta cała wrzawa i ludzie przyzwyczają się do nowych warunków. Dziwi natomiast brak przygotowania i reakcji na wydarzenia. Jedyne, co słychać w wypowiedziach reprezentantów nc+, to pewność, że postępują słusznie. Mimo podpowiedzi z rynku, nie ma chęci do zmian (listy, pakietów dopasowanych do klientów, a nie do biznes planu itd). Jednak, jak się zapewne okaże, część abonentów rozwiąże umowy. Niesmak wobec nc+ pozostanie w ich świadomości. Czyż nie zdają sobie sprawy w nc+, że potem wydadzą miliony złotych na poprawę wizerunku? Szkoda, że o takich sytuacjach dowiadujemy się od zirytowanych abonentów.

Napiszmy wyraźnie aksjomat dla nc+:
Przy nasyconym rynku utrzymanie abonenta powinno być priorytetem.

Na koniec, na podstawie statystyk, akcja migracji będzie sukcesem, jednak czy na pewno?
Apel do władz nc+:
Zadbajcie o starych abonentów, tylko nie w sposób marketingowy. Niech abonenci poczują, że jesteście dla nich, bliżej niż wcześniej.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii CANAL+
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Konwerter Unicable II Inverto 32 tunery (5520) EVOBOX

Konwerter Unicable II marki Inverto pozwala na jednoprzewodową (szeregową) transmisję...

219 zł Więcej...

Odbiornik PULSe 4K Mini

PULSe 4K Mini - najnowszy odbiornik Ultra HD od słowackiej...

459 zł Więcej...

Odbiornik Ferguson Ariva 9000 4K CI+ HDR Dolby Vision

Ariva 9000 4K CI+ to uniwersalny odbiornik typu Combo z...

449 zł Więcej...