dodano: 2023-08-30 09:17
autor: Jerzy Kruczek |
źródło: Play/satkurier.pl
Play podał wyniki operacyjne i finansowe za pierwszą połowę 2023 roku. Grupa zakończyła czerwiec z liczbą 14,974 mln aktywnych klientów, co stanowi wzrost o 96 tys. w ciągu trzech miesięcy. Wzrost ten wynikał głównie ze zwiększenia liczby aktywnych klientów usług mobilnych o 77 tys. Liczba abonentów usług stacjonarnych oraz usług dla domu UPC i Play wzrosła w drugim kwartale roku o 28 tys.
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
12,909 mln to liczba aktywnych klientów usług mobilnych Grupy Play (9,157 mln z umową i 3,752 mln w opcji prepaid), a 2,065 mln to abonenci usług stacjonarnych, w tym telewizji UPC i Play Now TV oraz Internetu.
Przychody Grupy Play wzrosły o 17,6 proc. w porównaniu z pierwszym półroczem ubiegłego roku, do 4,8 mld zł, a przychody z usług mobilnych wyniosły 2,3 mld zł, co oznacza wzrost o 5,8 proc. rok do roku.
Najważniejsze dane za pierwszą połowę 2023 roku:
Wyniki biznesowe i finansowe:
Liczba raportowanych klientów mobilnych (z wyłączeniem M2M) wzrosła o 2,8 proc. r/r i wynosi blisko 17 mln
Liczba aktywnych klientów mobilnych wyniosła 12,9 mln i wzrosła o 1,7% r/r
Utrzymanie pozycji lidera w przenoszeniu numerów z bilansem 30,9 tys. numerów
Liczba abonentów usług stacjonarnych i domowych wzrosła o 7,8 proc. r/r, osiągając ponad 2 mln
Całkowite przychody wzrosły o 17,6 proc. r/r i wyniosły 4,8 mld zł
Przychody z usług mobilnych wzrosły o 5,8 proc. r/r i wyniosły 2,3 mld zł
EBITDAaL wzrosło o 3,8 proc. r/r i wyniosła 1,9 mld zł
Rozwój i inwestycje:
Wprowadzenie Telewizji Nowej Generacji łączącej ofertę telewizyjną z elastycznym dostępem do platform streamingowych w systemie punktowym oraz superszybkiego światłowodu do 5 Gb/s i dwóch abonamentów 5G w cenie jednego
Rozwój nowoczesnej infrastruktury mobilnej z liczbą 10 939 stacji na koniec II kwartału 2023 roku, uruchomienie 197 stacji w II kwartale 2023 roku
Dalsza rozbudowa największej w Polsce stacjonarnej sieci szerokopasmowej w otwartym modelu dostępu, obejmującej 3,8 mln gospodarstw domowych, we współpracy z InfraVia Capital Partners, która nabyła 50 proc. udziałów spółki zależnej Play, Polski Światłowód Otwarty Sp. z o.o. W perspektywie średnioterminowej zasięg ten dotrze ponad 6 mln gospodarstw domowych
Umowa o współpracy z Exatel, która pozwoli na rozwój kompleksowych rozwiązań telekomunikacyjnych dla biznesu i sektora publicznego
Powołanie Fundacji Wolność Wyboru, której celem jest wspieranie inicjatyw na rzecz rozwoju edukacji cyfrowej i nowoczesnych kompetencji poprzez partnerstwo z 42 Warsaw
- Nasze doskonałe wyniki komercyjne i finansowe potwierdzają pozycję Play jako lidera polskiego rynku telekomunikacyjnego oraz naszą niezłomność w zapewnianiu klientom wolności wyboru i najwyższej jakości usług. Udowodniliśmy to po raz kolejny, wprowadzając w maju nowe, przełomowe usługi dla domu, wyznaczając nowe standardy dzięki Telewizji Nowej Generacji w modelu „à la carte” i internetowi 5 Gb/s. Nadal aktywnie przyczyniamy się do popularyzacji usług cyfrowych w Polsce poprzez dalsze ambitne inwestycje zarówno w sieci mobilne, jak i stacjonarne. Realizację naszej strategii odzwierciedla również powołanie Fundacji Wolność Wyboru, dzięki której zostaliśmy pierwszym partnerem polskiej edycji akademii kodowania 42 - ponieważ wierzymy, że edukacja to dawanie wyboru. Jestem dumny z naszego najlepszego zespołu #OneTeam, który wykazuje się niesłabnącym zaangażowaniem w rozwój wszystkich obszarów naszej działalności i umożliwia klientom Play realizację ich potrzeb w zakresie komunikacji i rozrywki bez ograniczeń - powiedział Jean Marc Harion, prezes zarządu Grupy Play.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.