Prezydent Ukrainy zablokował 2 kanały informacyjne

dodano: 2021-12-29 18:41 | aktualizacja: 2021-12-29 19:43
autor: RO | źródło: detector.media

Ukrlive Perszyj Niezależnyj 112 Ukraina ZIK NewsOne Ukraińskie kanały UkrLive i Perszyj Niezależnyj, które przejął deputowany Rady Najwyższej Ukrainy z „Platformy Opozycyjnej - Za życie”, Nestor Szufrycz, przestały nadawać na satelicie Astra 4A (4,8°E). Sprawa wyłączenia transmisji i wprowadzenia sankcji przez Radę Bezpieczeństwa Narodowego i Obrony będzie kwestionowana w sądzie.

Ukrlive


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Kanały należące do deputowanego Nestora Szufrycza są uważane za kanały lidera „Platformy Opozycyjnej - Za życie”, Wiktora Medwedczuka. 28 grudnia br. prezydent Wołodymyr Zełenski zatwierdził sankcje wobec firm będących właścicielami UkrLive i Perszyj Niezależnyj.

Jak określono w komunikacie niniejszej decyzji, obie stacje telewizyjne "próbują tłumić jakiekolwiek alternatywne opinie". Decyzja o sankcjach została podjęta kilka tygodni po przywróceniu emisji na satelicie przez Perszyj Niezależnyj. 9 listopada Sąd Gospodarczy w Kijowie uwzględnił pozew o bezprawne odcięcie transmisji i pozwolił wznowić nadawanie satelitarne.

Na Ukrainie od lutego 2021 r. decyzją Rady Bezpieczeństwa Narodowego i Obrony zablokowano stacje telewizyjne znajdujące się w strefie wpływów Medwedczuka: 112 Ukraina, NewsOne i ZIK. Zespoły redakcyjne zamkniętych kanałów przejęli nowego nadawcę Perszyj Niezależnyj, jednak z nieznanych ówcześnie powodów i ten przestał nadawać.

W listopadzie br. Nestor Szufrycz kupił kanał UkrLive za 4 mln hrywien od najnowszego właściciela, którym był Władysław Bahinski. UkrLive został uruchomiony w 2018 r. przez ówczesnych właścicieli Andrija Kisiera i Andrija Mysika, współpracowników lwowskiego polityka Dmytra Dobrodomowa. Do połowy września 2021 właścicielem był Maksym Warłamow - prawnik, menedżer i współwłaściciel Channel 4 Ukraine. W połowie września Warłamow opuścił zarówno Channel 4, jak i UkrLive, a stację przejął Bahinski.

Po tym zakupie Szufrycz zaczął emitować Perszyj Niezależnyj na satelicie "pod przykrywką" w miejscu UkrLive. Tym samym kanał powrócił do sieci kablowych po dłuższej przerwie od zablokowania w lutym 2021 roku.

Podczas nakładania sankcji 28 grudnia br. obie stacje nadawały osobno - każda pod własnym logo z inną treścią.

Źródło: detector.media
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Telewizja
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

SAT Kurier - 7-8/2022 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 7-8/2022

12 zł Więcej...

Odbiornik DVB-T/T2/C Opticum AX LION NS H.265 HEVC

Najnowszy hybrydowy odbiornik DVB-T/T2/C z HEVC/H.265 marki Opticum firmy AX...

99 zł Więcej...

Antena Olympia BX 1000+LTE Combo V/H

Nowoczesna antena szerokopasmowa BX 1000+ Olympia Combo. Zaprojektowana do w...

130 zł Więcej...