TVN Discovery Polska stawia na HbbTV

dodano: 2020-06-02 19:46
autor: Łukasz Knapik | źródło: TVN Discovery Polska

TVN HbbTV biuro reklamy 360px.jpg Pierwsze testy nad zastosowaniem telewizji hybrydowej grupa TVN Discovery Polska rozpoczęła w 2012 roku. Od tego czasu uruchomione zostały trzy interaktywne aplikacje dostępne na dwóch ogólnokrajowych multipleksach - MUX 2 (TVN) oraz MUX 8 (Metro). Według danych Gemiusa, średni tygodniowy zasięg aplikacji wynosi około 700 tysięcy odbiorników telewizyjnych, z kolei średnia liczba odsłon generowanych przez te rozwiązania przekracza 14 milionów tygodniowo. Przeprowadzenie testów reklamowych w ostatnim kwartale ubiegłego roku oraz towarzyszących im badań demograficznych skłoniło nadawcę do przygotowania oferty reklamowej HbbTV (TVN Media).

TVN HbbTV biuro reklamy 760px.jpg


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.

- Dynamiczny przyrost „cyfrowych” gospodarstw domowych w Polsce oraz działania producentów odbiorników telewizyjnych utwierdzają mnie w przekonaniu, że to dopiero początek możliwości. Dodatkowych szans upatruję w powiększeniu zasięgu, które powinno nastąpić dzięki zmianom w przepisach wspierającym szeroką dostępność tej technologii - dla rozwoju Hbb ważna jest standaryzacja

- komentuje Maciej Maciejowski, członek zarządu TVN Discovery Polska odpowiedzialny za obszar digital.


Produkt interaktywny i dopasowany do widza

W marcu 2020 roku TVN Discovery Polska uruchomiła warstwę rekomendacji dostępną na kanale TVN, która w trakcie wybranych audycji sugeruje propozycje tytułów z biblioteki Playera o najwyższym współczynniku dopasowania. Średni tygodniowy zasięg tej aplikacji szacuje się na ponad pół miliona odbiorników telewizyjnych (więcej tutaj i tutaj).

Z kolei w ramach testów sond interaktywnych w aplikacji HbbTV na kanale TVN opublikowano ponad 600 sond kontekstowo powiązanych z serialami („Szkoła”, „Szpital” i „19+”) lub programami („Dzień dobry TVN i „Dzień dobry wakacje), w których oddano ponad pół miliona głosów (więcej tutaj).

Testy reklamowe HbbTV dla Almette i Born2Be

Pod koniec 2019 roku z wyemitowane zostały również dwa testy reklamowe. Dla każdego z nich przeprowadzono dodatkowe badania ankietowe na grupie użytkowników aplikacji HbbTV, w ramach których zebrano prawie 30 tysięcy w pełni wypełnionych ankiet badawczych. Zasięg kampanii Born2Be wyniósł ponad 600 tysięcy unikalnych użytkowników, a w przypadku Almette - 580 tysięcy.

Testy prowadzone we współpracy z Value Media trwały od września do listopada ubiegłego roku i każdy z nich składał się z trzech etapów. W tygodniu poprzedzającym właściwą kampanię reklamową, aplikacja badawcza była formularzem wielokrotnego wyboru, w którym jednorazowo pytano użytkowników między innymi o wiek, płeć, miejsce zamieszkania oraz poziom wykształcenia.

- W przypadku Almette emitowaliśmy komunikat z kodem QR przekierowującym do zewnętrznego narzędzia ankietowego. Z kolei w kampanii dla Born2Be emitowaliśmy formularz badawczy, w którym użytkownik odpowiadał na pytania przy użyciu pilota

- komentuje Jacek Szymczyk, dyrektor do spraw sprzedaży specjalnej w Biurze Reklamy TVN Media.


Emisja kampanii reklamowej trwała dwa tygodnie i na poziomie aplikacji składała się z dwóch ekranów - teasera pojawiającego się na kilka sekund przy każdym włączeniu kanału oraz ekranu full-screen, który uruchamiał się po naciśnięciu odpowiedniego przycisku na pilocie. Na koniec testu, aplikacja badawcza - podobnie jak w przypadku pre-testu - była formularzem wielokrotnego wyboru i oceniała atrakcyjność emisji kampanii. Dane zebrane w ramach formularzy badawczych pozwoliły na określenie profilu demograficznego odbiorcy komunikatów HbbTV na antenie TVN. Najliczniejszą grupę stanowią osoby w przedziale od 25 do 44 lat,  z wykształceniem wyższym i niepełnym wyższym, posiadające pracę na stały etat oraz zamieszkujące miasta powyżej 20 000 mieszkańców.

HbbTV jako wsparcie Playera, TVN i TVN7

Poza testami interaktywności, nadawca wykorzystał technologię także do działań autopromocyjnych, w tym wspierania odświeżonej ramówki Siódemki czy formatu edukacyjnego „Korki.tv” w kanale Metro (więcej tutaj). Od 20 marca br. aplikacja promowała również wybrane wydarzenia dostępne w serwisie Player (m.in. koncert charytatywny Fundacji TVN).

Aplikacja dołączyła do oferty produktowej Biura Reklamy TVN Media

- Wprowadzenie HBB TV do oferty komercyjnej poprzedziliśmy fazą wnikliwych testów, których wyniki dla nas, ale także klientów okazały się bardzo obiecujące. Zarówno na poziomie generowanego zasięgu jak i przełożenia na wymierne efekty biznesowe. Bardzo liczymy, że nasi klienci docenią możliwości jakie oferują produkty HBB, liczymy też na dalszy rozwój tej technologii, który będziemy uwzględniać w oferowanych przez TVN Media produktach. Nowe rozwiązania gwarantują unikalną reklamę będącą połączeniem reklamy telewizyjnej z internetową, o zasięgu telewizyjnym, ze stuprocentową widocznością przekazu oraz pełnym zaangażowaniem widza

- komentuje Jacek Szymczyk.


Jak informuje nadawca, w ramach oferty powstało portfolio interaktywnych rozwiązań gotowych do emisji HbbTV na kanałach TVN i TVN HD. Produkt dedykowany jest klientom, którzy prowadzą działania o charakterze wizerunkowym oraz tym, którzy zorientowani są na konkretny cel (dane za Discovery).
 
TVN Discovery Polska stawia na HbbTV, foto: TVN Discovery
TVN Discovery Polska stawia na HbbTV, foto: TVN Discovery
TVN Discovery Polska stawia na HbbTV, foto: TVN Discovery
TVN Discovery Polska stawia na HbbTV, foto: TVN Discovery
TVN Discovery Polska stawia na HbbTV, foto: TVN Discovery
TVN Discovery Polska stawia na HbbTV, foto: TVN Discovery
TVN Discovery Polska stawia na HbbTV, foto: TVN Discovery
TVN Discovery Polska stawia na HbbTV, foto: TVN Discovery
TVN Discovery Polska stawia na HbbTV, foto: TVN Discovery
TVN Discovery Polska stawia na HbbTV, foto: TVN Discovery
TVN Discovery Polska stawia na HbbTV, foto: TVN Discovery
TVN Discovery Polska stawia na HbbTV, foto: TVN Discovery
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii HbbTV
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Miernik Linbox WS-6934 dla DVB-S/S2

Miernik, do pomiarów cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S z pomiarem SNR,...

299 zł Więcej...

Odbiornik AX 4KBOX HD61 Combo + Moduł nc+ CI+ telewizja na kartę

AX 4K HD61 Combo - najnowszy odbiornik Ultra HD marki...

1 008 zł Więcej...

Konwerter Octo Opticum Robust

Konwerter typu Universal marki Opticum o wsp. szumów ... 0,1dB...

119 zł Więcej...