Telewizja inspiruje i edukuje Polaków

dodano: 2020-02-24 20:54
autor: Janusz Sulisz | źródło: Samsung

Q70 Samsung Smart TV 360px.jpg W ciągu ostatnich lat nastąpiła ogromna zmiana w podejściu do telewizji. Telewizor, podłączony do Internetu czy satelity i świetnie współpracujący z innymi urządzeniami to już właściwie standard. Dzięki Smart TV i różnorodności aplikacji telewizja jest dziś nie tylko podstawowym źródłem rozrywki, lecz także nowoczesną platformą edukacji i inspiracji.

Q70 Shot Samsung Smart TV 760px.jpg


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
  • Badanie „Future of TV”[1] wykazało, że telewizja inspiruje i rozszerza horyzonty.
  • Programy telewizyjne wpływają na nasze decyzje kulinarne czy podróżnicze, a także inspirują do pozytywnej zmiany dotychczasowych zachowań i przyzwyczajeń.
  • 90 proc. polskich widzów lubi oglądać programy telewizyjne, dzięki którym uczy się nowych rzeczy.
  • Do rewolucji w odbiorze przyczyniła się łatwa i szybka obsługa telewizorów oraz swobodniejszy dostęp do treści. Aż 2/3 badanych przyznało, że Smart TV zwiększyło przyjemność z oglądania telewizji.

Jak wynika z badania „Future of TV”, w którym w 2019 roku wzięli udział ankietowani z 8 europejskich państw: Polski, Hiszpanii, Włoch, Wielkiej Brytanii, Francji, Szwecji, Holandii i Niemiec, oglądanie telewizji stało się bardziej satysfakcjonującym doświadczeniem, które inspiruje do działania i próbowania nowych rzeczy. Coraz częściej decyzje dotyczące wyboru jedzenia czy destynacji podróżniczych są podejmowane na podstawie obejrzanych programów. Telewizja pozytywnie przyczyniła się do zmian zachowania w obszarze zdrowia czy troski o środowisko – według ok. 30 proc. ankietowanych. 

Widzowie otwarci na nowości  
Rewolucja spowodowana swobodniejszym i szybszym dostępem do treści, w tym serwisów VOD, nie ominęła także polskich widzów. Wyraźnie przyczyniła się do tego, że w sposób bardziej świadomy i przemyślany wybieramy programy, które nas interesują. Jak wynika z badania „Future of TV”, aż 90 proc. ankietowanych Polaków zgodziło się ze stwierdzeniem, że lubi oglądać programy, które pomagają im uczyć się nowych rzeczy. Najczęściej wskazywali na umiejętności kulinarne – 60 proc. czy na poszerzenie wiedzy na temat zdrowego stylu życia - 50 proc. Badanie wykazało także, że Polacy z programów telewizyjnych czerpią znacznie więcej wiedzy w porównaniu do ankietowanych z zachodnich państw. 39 proc. Niemców i 29 proc. Holendrów wskazało, że programy telewizyjne pomogły im rozwinąć umiejętności kulinarne. 

Programy telewizyjne mogą też być impulsem do odkrywania nowych rzeczy – aż 54 proc. polskich ankietowanych zadeklarowało, że telewizja zainspirowała ich do wypróbowania nowych przepisów czy potraw pochodzących z innych kultur, a dla 37 proc. programy telewizyjne stały się inspiracją do wyboru podróżniczej destynacji – takiej, której wcześniej nie brali pod uwagę. Programy telewizyjne stały się także dużym przyczynkiem do zmiany postaw żywieniowych. Aż 47 proc. Polaków – najwięcej spośród wszystkich narodowości biorących udział w badaniu – przyznało, że dzięki programom zmieniło swoją dietę, a 38 proc. – podejście do zdrowia i aktywności fizycznej. Dla porównania – programy telewizyjne przyczyniły się do zmiany diety tylko 16 proc. Holendrów oraz 25 proc. Brytyjczyków i Francuzów. 

Dekada zmian na rynku telewizyjnym
Wyniki badania nie są zaskoczeniem, jeśli weźmiemy pod uwagę, jaką rewolucję przeszły telewizory i telewizja w ciągu ostatnich kilkunastu lat. Oferta telewizji satelitarnej i kablowej jest znacznie bardziej zróżnicowana. Do wyboru mamy coraz więcej kanałów tematycznych i zagranicznych, które przyczyniły się do tego, że oglądamy więcej wartościowych programów. Aż 56 proc. ankietowanych zgodziło się z faktem, że w ciągu ostatniej dekady poprawiła się jakość filmów dokumentalnych, a 49 proc. – seriali telewizyjnych. 

Motorem pozytywnych zmian bez wątpienia był też przełom na rynku telewizorów.
Coraz większe ekrany i niesamowita jakość obrazu telewizorów QLED, popularyzacja Smart TV i platform VOD oraz podłączenie telewizora do Internetu, otworzyło przed widzami wiele nowych możliwości w zakresie dostępu do treści i sposobu korzystania z kontentu. 

Jakość obrazu to kolejny ważny element.
W ostatnich latach przeszliśmy od Full HD, przez 4K aż do 8K. Dziś, telewizory, takie jak Samsung QLED, dają nam realistyczne wrażenia, dzięki którym przyjemność z oglądania jest jeszcze większa. Na przykład technologia kropek kwantowych odpowiada za odwzorowanie ponad miliard odcieni barw ze 100-procentowym Natężeniem Kolorów, zachwycając soczystymi, nasyconymi kolorami. Widzowie mogą też poprawić słabszą jakość filmu czy programu. Z pomocą przychodzi funkcja Inteligentnego Skalowania do 8K lub 4K, która powoduje, że jakość obrazu jest automatycznie korygowana przez algorytmy uczenia maszynowego.[2] Pyszne potrawy przygotowywane w programach kulinarnych czy najpiękniejsze karaibskie plaże stają się jeszcze bardziej zachwycające, gdy możemy je oglądać z większą ilością szczegółów, pełne kolorów.
 
[1] Badanie zostało zrealizowane na zlecenie firmy Samsung Electronics przez firmę Foresight Factory, w kwietniu 2019 roku na próbie 8 tys. konsumentów z 8 państw europejskich.

[2] Działanie funkcji Inteligentnego Skalowania zależy od jakości materiału wejściowego. Inteligentne Skalowanie nie działa w przypadku materiałów przesyłanych z komputera lub w trybie Gra.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Telewizory i ekrany
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Kabel HDMI biały płaski 2.1 8K UHD 3,0m

Płaski, biały kabel HDMI o długości 3,0m w wersji v2.1...

99 zł Więcej...

Mini PC Android Di-Way X96 Air 8K

DI-WAY AND-X-96 Air to urządzenie - player 8K UHD, który ...

299 zł Więcej...

Konwerter Monoblock Opticum Robust Triple

Pojedynczy konwerter Universal Monoblock Single Triple dla odbioru trzech pozycji...

89 zł Więcej...