Czy BBC Four zostanie wyłączony?

Po powrocie BBC Three w Wielkiej Brytanii pojawiają się pytania dotyczące przyszłości BBC Four. Wszystko z powodu potwierdzenia w zeszłym tygodniu zamrożenia opłat licencyjnych. Źródła brytyjskiego nadawcy publicznego podały dla The Times, że kanał może nie przetrwać kolejnej rundy cięć. W ostatnich latach BBC Four stał się kanałem powtórkowym, a część jego programów przeniesiono do BBC Two. Prawie 90% jego treści to powtórki.

MTV 00s zabezpiecza licencję na Ukrainie

Narodowa Rada Ukrainy ds. telewizji i radia wpisała nowy kanał do listy adaptowanych kanałów zagranicznych, których treść spełnia wymagania Europejskiej Konwencji o Telewizji Ponadgranicznej oraz ukraińskiego ustawodawstwa. Tym kanałem jest MTV 00s, który działa na podstawie czeskiej licencji wydanej dla spółki ViacomCBS Networks International Czech s.r.o..

Kazachskie kanały przestały nadawać przez protesty

Szereg kanałów telewizyjnych w Kazachstanie zawiesiło transmisje z powodu protestów, które rozpoczęły się 2 stycznia 2022 r. przeciwko dwukrotnemu wzrostowi cen za gaz płynny (LPG) i szybko rozprzestrzeniły się na główne ośrodki miejskie w całym kraju. Dniem kulminacyjnym okazał się 5 stycznia - wówczas przestały działać sklepy, punkty usługowe, radio, telewizja i Internet.

Deutsche Welle przed sankcjami?

Ambasador Rosji w Berlinie Siergiej Neczajew zapowiedział reakcję na restrykcje wobec rosyjskiego nadawcy państwowego RT w Niemczech. W rozmowie z niemiecką agencją prasową dał jasno do zrozumienia, że może to wpłynąć na niemieckich dziennikarzy w Rosji. - Na pewno będzie reakcja ze strony rosyjskiej - powiedział Neczajew zapytany o możliwe konsekwencje dla niemieckich mediów w Rosji.

Prezydent Ukrainy zablokował 2 kanały informacyjne

Ukraińskie kanały UkrLive i Perszyj Niezależnyj, które przejął deputowany Rady Najwyższej Ukrainy z „Platformy Opozycyjnej - Za życie”, Nestor Szufrycz, przestały nadawać na satelicie Astra 4A (4,8°E). Sprawa wyłączenia transmisji i wprowadzenia sankcji przez Radę Bezpieczeństwa Narodowego i Obrony będzie kwestionowana w sądzie.

Channel 5 dołącza do Digital UK

20 grudnia br. Channel 5 dołączył do Digital UK Ltd, razem z BBC, ITV i Channel 4. Czwórka nadawców publicznych zawarła nową umowę członkowską, co oznacza, że ​​pierwszy raz w historii przedsięwzięcie jest w całości własnością wszystkich czterech nadawców publicznych. Digital UK Ltd to spółka, która zarządza bezpłatnymi platformami Freeview i Freesat.

Niemieccy regulatorzy mediów wszczynają postępowanie przeciwko RT

Pisaliśmy o tym, że rosyjski kanał RT DE (RT auf Deutsch) w niemieckiej wersji językowej ruszył testowo z kilku satelitów, w tym między innymi z pozycji 14°W i 9°E. Okazuje się, że niemieccy regulatorzy medialni wszczęli postępowanie przeciwko rosyjskiemu państwowemu medium RT z powodu rozpoczęcia emisji niemieckojęzycznego kanału na żywo. Powodem tego jest fakt, że niemieccy regulatorzy nie przyznali koncesji na nadawanie. Kanał RT DE działa podobno na bazie licencji... serbskiej. Zareagował też YouTube, który szybko zamknął emisję live RT DE przez swoje serwery, a Rosja zagroziła zablokowaniem YouTube na terenie Federacji Rosyjskiej.

Na Łotwie wykluczono 38 kanałów

Łotewski regulator mediów elektronicznych NEPLP wykluczył 38 kanałów telewizyjnych z listy usług audiowizualnych dopuszczonych do retransmisji w kraju. Do najbardziej znanych zagranicznych należą BBC Earth, Discovery World, CBS Drama (EMEA), Disney XD, Rai 1, TRT World, TVE International Europe i Outdoor Channel.

NoMedia: program SAT Kuriera o mediach - odc. 16 [wideo]

Przedstawiamy 16. odcinek programu „NoMedia”, w którym Janusz Sulisz - redaktor naczelny SAT Kuriera, skrótowo omawia nowości sprzętowe, a także komentuje bieżące informacje medialne. W grudniu zachęcamy do zapoznania się z nowymi odbiornikami AX Technology, a także PULSe 4K Mini, TechniSat DIGITRADIO 21 IR oraz aktualnym wydaniem SAT Kuriera 11-12/2021. Polecamy też prenumeratę SAT Kuriera na 2022 rok.

Sąd w Japonii: Opłata za NHK jest obowiązkiem

Według agencji Jiji Press, japoński Sąd Najwyższy potwierdził obowiązek płacenia podatku na rzecz japońskiego nadawcy publicznego NHK przez każdego, kto posiada w domu telewizor lub radio.
Idź do strony
 
progress gif
reklama
reklama