Ofcom odbierze brytyjską licencję RT?

Liz Truss, minister spraw zagranicznych Wielkiej Brytanii, powiedziała, że brytyjski ​​regulator medialny Ofcom przyjrzy się statusowi nadawcy rosyjskiego kanału informacyjnego RT podczas trwającej inwazji Rosji na Ukrainę. RT, dawna Russia Today, może zostać pozbawiona brytyjskiej licencji na nadawanie po tym, jak poproszono o dokonanie przeglądu działalności kanału propagandy Rosji. Można się też spodziewać jakiejś formy wykluczenia, banicji lub wyłączenia innych wersji tego kanału w krajach Unii Europejskiej.

Na Łotwie wraca RTR Rossija

Retransmisja kanału telewizyjnego RTR Rossija zostaje wznowiona na terytorium Łotwy. Informuje o tym dyrektor VGTRK ds. stosunków międzynarodowych, Piotr Fiodorow. Łotewska Krajowa Rada ds. Mediów Elektronicznych (NEPLP) wydała już decyzję o przywróceniu retransmisji rosyjskiego kanału, tylko łotewscy operatorzy muszą rozwiązać szereg spraw technicznych.

Czy Rosjanie nie będą oglądać reklam w porze wieczornej?

Liderzy Liberalno-Demokratycznej Partii Rosji (w skrócie LDPR) wniosą do Dumy Państwowej projekt ustawy przewidującej zakaz wyświetlania reklam telewizyjnych w godzinach wieczornych. Jeden z autorów dokumentu Jarosław Niłow informuje o tym na swoim kanale w Telegramie.

Ukraińskie kanały emitowały maraton zjednoczenia [wideo]

Na Ukrainie wprowadzono Dzień Zjednoczenia. Nowe święto narodowe jest pierwszy raz obchodzone 16 lutego 2022 roku. Dwa dni wcześniej prezydent Wołodymyr Zełenski podpisał dekret mający na celu wzmocnienie więzi między Ukraińcami, wzmocnienie odporności w obliczu narastających zagrożeń hybrydowych, presji informacyjnej i propagandowej, moralnej i psychologicznej na świadomość społeczną.

NoMedia: program SAT Kuriera o mediach - odc. 17 [wideo]

Prezentujemy siedemnasty odcinek programu NoMedia, pierwszy w 2022 roku. Tym razem, Janusz Sulisz - redaktor naczelny SAT Kuriera, skrótowo omawia nowości sprzętowe DVB-T2/HEVC, a także przedstawia nowy numer SAT Kuriera 1-2/2022, który jest już dostępny w dystrybucji. Zachęcamy do zamówienia prenumeraty SAT Kuriera na 2022 rok.

DW, VoA i Euronews w obliczu tureckiego zakazu

Turecki regulator medialny RTÜK wyznaczył nadawcom Deutsche Welle, Voice of America i Euronews termin 72 godzin na złożenie wniosku o lokalną licencję. Międzynarodowi nadawcy muszą wystąpić o licencję na transmisję w ciągu 3 dni. W przeciwnym razie grozi im zakaz nadawania.

Sankcje na ukraiński kanał NASH

Ukraiński kanał NASH został objęty sankcjami przez Radę Bezpieczeństwa Narodowego i Obrony Ukrainy. To kolejna telewizja informacyjna, która nie może nadawać na Ukrainie. Wcześniej w ten sam sposób wyłączono z satelity i sieci kablowych kilka kanałów, takich jak UkrLive, Perszyj Niezależnyj, 112 Ukraina, NewsOne i ZIK.

Rosja zakazuje Deutsche Welle w sporze RT DE

Ministerstwo Spraw Zagranicznych Federacji Rosyjskiej poinformowało o zamknięciu biura prasowego Deutsche Welle i pozbawieniu akredytacji wszystkim korespondentom niemieckiego nadawcy, a także złożyło wniosek o uznanie nadawcy za "zagranicznego agenta". Na efekty długo nie trzeba było czekać. Kanał DW opuszcza rosyjskie platformy i kablówki, np. MTS TV z satelity ABS-2A (74,9°E).

Restart kanału UATV

Ukraiński kanał UATV, skierowany do widzów za granicą, czeka poważna transformacja. Agresywne zachowanie Rosji skłoniło do ponownego uruchomienia kanału. UATV ma prężniej działać w rosyjskiej wersji językowej, a jego obsługą zajmą się redakcje rosyjskojęzyczne, anglojęzyczne i arabskojęzyczne. W najbliższym czasie zostaną ogłoszone szczegóły tych zmian.

Wielkie zwycięstwo Canal+ we Francji

Francuski CANAL+ będzie mógł emitować filmy po 6 miesiącach od ich premiery kinowej, zamiast 8 miesięcy. Ten krótszy czas jest możliwi dzięki nowej umowie podpisanej z Narodowym Centrum Kina i Animacji (CNC), organizacjami filmowymi i Ministerstwem Kultury.
Idź do strony
 
progress gif
reklama
reklama