Fuzja Ntl i ITV?

Brytyjska sieć kablowa Ntl jest zainteresowana ewentualnym połączeniem z ITV. Przedstawiciele ntl planują spotkanie z ITV, aby porozmawiać o możliwościach tego rodzaju transakcji. Niemieckiego nadawcę RTL Group, który posiada Five, również wymieniano w gronie zainteresowanych ITV.

Dobry rok dla Cuatro

Cuatro - kanał telewizyjny należący do Sogecable odnotował dobre wyniki za pierwszy rok działalności na rynku. Publiczność kanału wzrosła o 36.7 proc. od momentu jego uruchomienia w zeszłym roku i osiągnęła 6.7 proc. udziału w rynku w październiku tego roku.

ARD i ZDF kodowane?

SES Astra będzie nadal prowadzić negocjacje z przedstawicielami publicznych kanałów ARD i ZDF dotyczące wejścia stacji do oferty programowej nowej platformy Entavio. Ewentualna zgoda oznaczałaby, że zarówno ARD, jak i ZDF zostaną zakodowane.

Channel 4 na wyścigach

Nadawca stacji Channel 4 na był prawa do emisji wyścigów konnych w ciągu kolejnych trzech lat. Na mocy umowy Channel 4 nada 80 dni wyścigów, a we współpracy z nadawcą Racing UK zapewni emisje w ramach usługi szerokopasmowej, mobilnej i w płatnej telewizji.

ARD i ZDF z transmisjami ME 2008

W Niemczech niektóre relacje z mistrzostw Europy w piłce nożnej 2008 będą dostępne jedynie w ramach płatnych kanałów, jednak najważniejsze spotkania niemieccy kibice będą mogli oglądać na bezpłatnych stacjach.

ProSiebenSat. 1 w 16:9

Po ARD i ZDF również ProSiebenSat.1 rozpoczyna produkcję i dystrybucję swoich programów w formacie 16:9. Przejście na format 16:9 jest jednak długotrwałym procesem i na razie tylko jeden program jest w ten sposób produkowany i emitowany.

Berlusconi chce ProSiebenSat1

Silvo Berlusconi rozważa zakup ProSiebenSat1, największego, niemieckiego nadawcy. Spółka należąca do Berlusconiego - Mediaset chce złożyć propozycję wszystkim ośmiu inwestorom, którzy aktualnie posiadają udziały w spółce.

KKR nie przejmie Vivendi

Wszystko wskazuje na to, że nie dojdzie do przejęcia Vivendi przez amerykański fundusz inwestycyjny Kohlberg Kravis Roberts (KKR), który wg Financial Times miał zamiar zapłacić 40 mld euro. Problemem nie do przeskoczenia okazały się podatkowe ulgi, które Vivendi dostało od francuskiego rządu.

Apace nabywa TV Era

Spółka Apace Media nabyła 66 proc. udziałów w TV ERA - albańskojęzycznej stacji w Macedonii. Firma nie podała do wiadomości publicznej kwoty, za jaką przejęła udziały. Apace Media z siedzibą w Wielkiej Brytanii ma silną pozycję w rejonie państw bałkańskich.

Wyniki BSkyB

BSkyB podał bardzo pomyślne wyniki za pierwszy kwartał. Liczba abonentów usługi DTH wzrosła o 82 tys. i wynosi aktualnie 8.26 mln w Wielkiej Brytanii i Irlandii. Liczba gospodarstw domowych korzystających z usługi cyfrowej telewizji - Sky+ wzrosła o 139 tys. i wynosi 1.69 mln, czyli 20 proc. liczby wszystkich abonentów.
Idź do strony
 
progress gif