Press TV na liście sankcji UE

Unia Europejska nałożyła 14 listopada br. nową rundę sankcji na Iran w reakcji na używanie przez teherański reżim przemocy wobec pokojowych demonstrantów protestujących w kraju po śmierci 22-letniej Mahsy Amini. Sankcje objęły 29 irańskich urzędników oraz 3 organizacje za brutalne tłumienie protestów. Na czarnej liście znalazł się państwowy 24-godzinny kanał informacyjny Press TV.

NoMedia: program SAT Kuriera o mediach - odc. 20 [wideo]

Prezentujemy 20. odcinek programu NoMedia, w którym Janusz Sulisz - redaktor naczelny SAT Kuriera, przedstawia wybrane urządzenia szczegółowo opisywane w ostatnich numerach magazynu SAT Kurier: 7-8/2022 i 9-10/2022, w tym nowy konwerter jednokablowy Inverto IDLU-32L412-UNBRR-OPN i urządzenie multimedialne Homatics Box R 4K. Jednocześnie oficjalnie ogłaszamy, że po 25 latach kończymy wydawanie magazynu SAT Kurier w formie drukowanej - numer 11-12/2022 będzie ostatnim. Niezmiennie zapraszamy na satkurier.pl!

Albański sąd oddał państwu własność telewizji Ora News

W Albanii doszło do wymuszonej zmiany właściciela albańskiej stacji telewizyjnej. Albański sąd skonfiskował i przekazał państwu własność stacji telewizyjnej Ora News z siedzibą w Tiranie. Według serwisu Balkan Insight, do tej pory kanał Ora News był własnością Ylli Ndroqi i był krytyczny wobec rządu.

Wielka ewolucja rynku medialnego w Uzbekistanie

W Uzbekistanie rośnie liczba międzynarodowych kanałów telewizyjnych. Uzbecy mogą oglądać m.in. BBC World News, CNN Int., Bloomberg, France 24, CGTN, TRT Avaz, Belarus 24 i inne. To wielka ewolucja na krajowym rynku medialnym, który jest zdominowany przez państwową telewizję i rosyjskie stacje telewizyjne.

Kanał Freedom TV będzie po angielsku

W piątek, 21 października br. sekretarz Rady Bezpieczeństwa Narodowego i Obrony Ukrainy, Ołeksij Daniłow, powiedział, że ukraiński kanał dla zagranicy Freedom TV będzie nadawany w języku angielskim, a później także w innych językach. Inicjatywa padła na antenie programu „Wielki Lwów” regionalnej telewizji NTA.

Canal+ Group i M6 Group odnawiają umowy dystrybucyjne

Francuscy nadawcy M6 Group i CANAL+ Group przedłużyli wieloletnie umowy na dystrybucję wszystkich bezpłatnych kanałów TNT - naziemnej telewizji cyfrowej (M6, W9, 6ter, Gulli), płatnych stacji (Paris Première, téva, M6 Music, Canal J, Tiji, RFM TV, MCM) oraz powiązanych z nimi usług i funkcji, a także usługi SVoD GulliMax dla abonentów francuskiego CANAL+.

Z historii kanałów TV o modzie

Wszystko zaczęło się w 1997 roku. W tamtym czasie mało kto wierzył, że to może się udać – całodobowy kanał o tematyce modowej. Ścisłe profilowanie stacji tematycznych zwykle dotyczyło gatunków film, muzyka, sport, informacje, dokument czy bajki, a zasięg był tylko w sieciach kablowych i drogą satelitarną.

Emitel przekazał Ukrainie 50 nadajników DVB-T

Emitel poinformował, że przekazał kolejną partię urządzeń radiotelekomunikacyjnych na potrzeby odbudowy sieci nadawczej w Ukrainie. Dostawa 50 sztuk nadajników telewizyjnych ma umożliwić wznowienie i utrzymanie stabilnej transmisji sygnału telewizyjnego na wyzwolonych terenach kraju.

NHK obniży opłaty o 10%

Japoński nadawca publiczny NHK planuje obniżyć opłaty licencyjne za dostęp do swoich kanałów w telewizji satelitarnej i naziemnej. Niższe opłaty powinny obowiązywać od października 2023 roku. We wtorek, 11 października br., rada nadzorcza NHK skorygowała swój plan zarządzania korporacyjnego na lata 2021-2023.

Prognoza: 1 mld abonentów pay-tv do 2027 r.

Liczba abonentów płatnej telewizji w 138 krajach osiągnie do 2027 roku 1,03 mld. Nieznacznie ta liczba wzrosła w stosunku do 2021 r., ponieważ płatna telewizja nadal rośnie w krajach rozwijających się. Takie prognozy przedstawia raport dotyczący aktualizacji prognoz dla telewizji płatnej opracowanym przez firmę analityczną Digital TV Research. Ta suma reprezentuje 57 proc. gospodarstw domowych z telewizorami – w porównaniu z maksimum 61 proc. w 2018 r.
Idź do strony
 
progress gif
reklama
reklama