Do 2022 roku telewizory UHD zdominują rynek

dodano: 2018-05-15 12:47
autor: Jakub Sulisz | źródło: Samsung

Telewizory Ultra HD 4K Współcześni konsumenci coraz chętniej wybierają telewizory o większej przekątnej, wynoszącej 65 lub nawet 75 cali. To powoduje zmianę także w zakresie jakości wyświetlanego obrazu. Badania potwierdzają, że w zeszłym roku na świecie sprzedało się więcej telewizorów UHD niż Full HD, a zgodnie z szacunkami do 2022 roku ich udział w globalnym rynku wzrośnie do 60 proc.

Telewizory Ultra HD 4K


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Wchodzimy w erę ekranów o ultrawysokiej rozdzielczości, gdzie analizie poddawanych jest coraz więcej czynników, które mają znaczący wpływ zarówno na poprawę jakości obrazu, jak i specyfikację oglądanych treści. Jeśli ekran – niezależnie od wielkości – nie zachwyca jakością obrazu, użytkownicy nie będą czerpali przyjemności z oglądania.

Właśnie dlatego duże telewizory nieuchronnie doprowadziły do wzrostu popytu na Ultra High Definition (4K).

Warto zaznaczyć, że liczba pikseli nie jest jednym wyznacznikiem jakości i zawsze powinna być analizowana wraz z innymi czynnikami. Pod uwagę należy wziąć choćby otoczenie, w jakim znajduje się telewizor oraz oryginalną jakość oglądanej treści.

Jak wynika z badań rynku, przeprowadzonych przez IHS Markit, w zeszłym roku światowa sprzedaż telewizorów UHD po raz pierwszy przewyższyła popyt na ekrany FHD (Full High Definition). Przewiduje się, że w tym roku sprzedaż wyniesie ponad 100 milionów sztuk, co stanowi około 45% całego rynku telewizyjnego. Z kolei w 2022 r. szacowany udział telewizorów UHD osiągnie 60%.

Jaki jest standard ultrawysokiej rozdzielczości?
Eksperci doradzają konsumentom, zainteresowanym zakupem telewizora, aby zwracali uwagę nie tylko na rozdzielczość, ale także na inne czynniki, które powodują różnice w jasności, kontraście i odbiorze treści. Sposób, w jaki widzowie oglądają telewizję i w jaki eksperci oceniają jej możliwości, jest dziś niezwykle złożony. Telewizor Smart TV powinien być bardziej wszechstronny, ponieważ jego rola i funkcje stale się rozszerzają.

AI poprawia treści
Odpowiednia jakość treści jest tak samo ważna jak specyfikacja telewizora o ultrawysokiej rozdzielczości. Wiele najbardziej rozpoznawalnych marek związanych z tworzeniem i dostarczaniem treści wideo, takich jak Netflix, YouTube czy różni dostawcy telewizji kablowej, już oferuje kontent UHD. Jednak ze względu na koszty produkcji widzowie nie mogą jeszcze korzystać z treści Ultra High Definition (4K), które byłyby nadawane w telewizji.

Problem polega na tym, że jeśli na dużym ekranie wyświetlana jest treść o niskiej jakości, piksele są zazwyczaj sztucznie powiększane, co powoduje drgania lub utratę wyrazistości obrazu. Samsung rozwiązał ten problem, instalując w tegorocznych telewizorach QLED „Q Engine” – mechanizm oparty na technologii półprzewodnikowej.

Technologia „Q Engine” polega na poprawie jakości obrazu klasy SD (400 tys. pikseli) i FHD (2 mln pikseli) do klasy 4K (8 mln pikseli). W oparciu o sztuczną inteligencję stosuje ona algorytm 5-stopniowy (analiza sygnału obrazu ▷ redukcja szumów ▷ poprawa pierwszego szczegółu ▷ udoskonalenie do 4K ▷ poprawa drugiego szczegółu) w celu podniesienia jakości obrazu i ukazania ukrytych detali.

Ponadto w drugiej połowie roku zostanie wprowadzona technologia 8K AI, która zapewni jeszcze lepszą jakość obrazu i dźwięku.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Telewizory i ekrany
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik Dreambox DM920 Ultra HD FBC

Najnowszy odbiornik UHD cenionej marki Dreambox - model DM920 Ultra...

1 690 zł Więcej...

Konwerter Quad Inverto Black Ultra

Najnowszy, poczwórny konwerter marki Inverto z nowej limitowanej serii Black...

139 zł Więcej...

Antena DVB-T NeoHD LTE

Antena zewnętrzna do odbioru cyfrowej telewizji naziemnej DVB-T/T2 oraz programów...

89 zł Więcej...