IFA Tech Trends 2018 w elektronice użytkowej

dodano: 2018-01-25 16:28 | aktualizacja: 2018-01-31 10:15
autor: Janusz Sulisz / Anita Kaźmierska | źródło: IFA/satkurier.pl

IFA Niedawno opublikowany raport IFA Tech Trends może stanowić dobry punkt odniesienia jeśli chodzi o nowe produkty i trendy w elektronice użytkowej. Czego poszukują konsumenci? Na rynku elektroniki użytkowej coraz ważniejsze stają się produkty klasy premium, konsumenci odkrywają zalety inteligentnego domu, a rzeczywistość wirtualna cierpi na dylemat jajka i kury. Rządzą coraz lepsze smartfony, podczas gdy tablety tracą na zainteresowaniu. Za to telewizory mają coraz większe ekrany.

IFA2018_trends_760px.jpg


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Produkty premium nadal zasilają szeroką gamę segmentów rynku elektroniki użytkowej, niezależnie od tego, czy chodzi o smartfony, telewizory czy wearables - tak wynika z pierwszej edycji raportu IFA Tech Trends.

Raport IFA Tech Trends jest oparty o dane GfK, światowego lidera w zakresie informacji rynkowych i konsumenckich, a także o analizy zespołu IFA Berlin, największej na świecie wystawy elektroniki konsumenckiej, zarówno pod względem liczby odwiedzających, jak i liczby zawieranych transakcji.

Oto kluczowe trendy w branży elektroniki użytkowej w 2018 roku:

1. Telefony klasy premium przyczynią się do dużych wzrostów na rynku smartfonów, a urządzenia wearables (ubieralne) staną się wreszcie siłą napędową.

2. Minął szczyt zainteresowania tabletami - teraz czeka je spadek sprzedaży, podczas gdy zyskają ultracienkie komputery przenośne.

3. Największe zainteresowanie telewizorami z dużym ekranem będzie w Chinach, a nie w USA.

4. Konsumenci odkryją możliwości inteligentnego domu.

5. Kupujący urządzenia wirtualnej rzeczywistości (VR) będą woleli robić zakupy offline w sklepach fizycznych niż online w Internecie.

 

Rynek elektroniki użytkowej jest bardziej dynamiczny niż kiedykolwiek wcześniej. Jednak pośród wszystkich premier produktów i wydarzeń branżowych łatwo zapomnieć o wielkich trendach. Co najważniejsze, łatwo stracić z oczu rzeczywiste zachowania konsumentów. Właśnie dlatego opublikowaliśmy IFA Tech Trends, aby zaoferować aktualny wgląd na rynek, by pokazać, co naprawdę się dzieje w sklepach internetowych i sklepach stacjonarnych (offline)

- powiedział Jens Heithecker, dyrektor wykonawczy IFA Berlin.

Smartfony nadal ustanawiają rekordy sprzedaży.
Telefony klasy premium spowodują duże wzrosty na rynku smartfonów, a urządzenia wearables staną się wreszcie siłą napędową.

Rynek smartfonów nadal ustanawia rekordy: w 2017 roku producenci sprzedali 1,478 mld sztuk telefonów komórkowych ze średnią ceną 323 dol. za sztukę. Największą sprzedaż notuje się w krajach rozwijających się oraz w Europie Środkowej i Wschodniej. Natomiast w Ameryce Północnej, Europie Zachodniej i rozwiniętych krajach azjatyckich królują telefony premium - z większymi ekranami, większą pamięcią i mocą obliczeniową, dłuższym czasem pracy na baterii, szybszym ładowaniem i funkcjami, takimi jak lepsza ochrona przed wodą i wstrząsami.

Na rozwiniętych rynkach niezwykle popularne są telefony z funkcjami zaprojektowanymi specjalnie dla osób starszych, podczas gdy na rynkach takich jak Rosja i Indie sprzedaż tanich smartfonów nadal zyskuje na znaczeniu.

Rok 2017 był rokiem, w którym urządzenia wearables zaczęły przybierać na sile.
Liderami są tu smartwatche, które wypierają podstawowe urządzenia typu fitness tracker. Wartą uwagi kategorią są earables - słuchawki douszne, które mają czujniki i mnóstwo pamięci dla muzyki. Kolejne popularne segmenty to urządzenia z wbudowaną łącznością i GPS, aby lokalizować dzieci lub seniorów (jest to szczególnie popularne w Azji, gdzie jedna trzecia sprzedawanych urządzeń wearables to właśnie takie lokalizatory). W Europie popyt na urządzenia wearables jest wyższy o ponad 23 proc. (i o 35 proc. pod względem wartości), przy podobnych wskaźnikach wzrostu w Azji.
 

Smartfony wciąż cieszą się największą sprzedażą, ale rok 2018 może być również rokiem urządzeń wearables, ponieważ te urządzenia osiągają równowagę między kosztami, funkcjami i użytecznością. Najbardziej fascynującym aspektem tego rynku jest to, że tak wiele różnych branż oferuje swoje podejście do tej kategorii - od producentów telefonów komórkowych, przez specjalistów w dziedzinie opieki zdrowotnej, do producentów tradycyjnych zegarków

- powiedział Jens Heithecker, dyrektor wykonawczy IFA Berlin.

W krajach takich jak Niemcy spostrzeżenia GfK pokazują, że smartwatche mają ogromny wpływ na sprzedaż tradycyjnych zegarków. Na przykład, widzimy, że w przedziale cenowym 300-500 euro więcej niż co drugi zegarek sprzedany do tej pory w 2017 roku był połączony z siecią lub smart. Wygląda na to, że smartwatche są swego rodzaju substytutem tradycyjnych zegarków, ponieważ rynek tych drugich się kurczy

- powiedział dr Jan Wassmann, globalny analityk ds. nowych produktów w GfK.

Czy osiągnęliśmy szczytowy moment dla tabletów?
Popyt konsumpcyjny na tablety spadł o 18 proc. w 2017 roku i prawdopodobnie nadal będzie spadać w 2018 roku.

Wzrost popularności tabletów i spadek liczby komputerów PC były wielką technologiczną zmianą sprzed kilku lat, ale teraz wydaje się, że osiągnęliśmy „szczyt dla tabletów". W ciągu ubiegłego roku sprzedaż detaliczna tabletów spadła o 18 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem (styczeń-październik). Było to spowodowane przede wszystkim gwałtownym spadkiem na rynkach wschodzących, które stanowią 34 proc. popytu na komputery (komputery stacjonarne, laptopy i tablety).

Spadek na rynku tabletów zbiega się z powolnym ożywieniem sprzedaży komputerów osobistych - po latach spadków. Wyniki sprzedaży notebooków nieznacznie się poprawiły - spadek wyniósł „tylko" 7 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem - i były mocno wspierane przez wzrost sprzedaży notebooków z ekranem dotykowym i urządzeń ultracienkich. Ultracienkie notebooki stanowią 10 proc. globalnego popytu detalicznego (z wyłączeniem Ameryki Północnej) na urządzenia komputerowe, szczególnie napędzanego przez Europę Zachodnią i APAC.

Nie można popełnić błędu.
Tablety są nadal bardzo popularne, a dla wielu konsumentów są urządzeniem typu „on the go" do konsumpcji mediów np. w podróży, ale wzrost segmentu został zatrzymany.
 

Wraz z rosnącą penetracją rynku dla tabletów zorientowanych na media i zmniejszającym się popytem na tę kategorię, coraz bardziej popularne stają się urządzenia zorientowane na przetwarzanie danych. Ma to miejsce zwłaszcza w rozwiniętych regionach, gdzie istotny jest również design ultracienkich notebooków. Tablety hybrydowe są tylko częściowo w stanie zatrzymać negatywny trend dla tabletów na całym świecie

- powiedziała Carolin Weinmann, globalny analityk w GfK.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Analizy rynkowe
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Antena TechniSat Satman 850 Smiley alu + adapter 40mm

Niemiecka, aluminiowa antena podświetlana firmy TechniSat o nazwie Satman 850...

540 zł Więcej...

Odbiornik Ferguson Ariva 203

Odbiornik HD cyfrowy HDTV PVR Ready marki Ferguson wyposażony w...

249 zł Więcej...

Mini PC Android HiMedia Q30

Mini PC na systemie Android 7.0 Nougat z procesorem 4...

399 zł Więcej...