Raport IMM: W branży finansowej czuć święta

dodano: 2017-12-09 12:19
autor: Łukasz Knapik | źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Instytut Monitorowania Mediów (IMM) Instytut Monitorowania Mediów (IMM) zbadał wydatki reklamowe w listopadzie 2017 roku w wybranych branżach: farmaceutycznej, finansowej, handlowej, motoryzacyjnej i telekomunikacyjnej. W sezonie grypowym i przedświątecznym to branże farmaceutyczna i handlowa najwięcej zainwestowały w reklamę, ale sezon zakupowy widać także w kategoriach reklamowanych usług w branży finansowej.

Instytut Monitorowania Mediów (IMM)


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Wydatki reklamowe w listopadzie br. W branży finansowej czuć święta

Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe w listopadzie 2017 roku w wybranych branżach: farmaceutycznej, finansowej, handlowej, motoryzacyjnej i telekomunikacyjnej. W sezonie grypowym i przedświątecznym to branże farmaceutyczna i handlowa najwięcej zainwestowały w reklamę (więcej tutaj).

Wydatki reklamowe w podziale na branże

W listopadzie br. największy budżet na reklamę przeznaczyła branża farmaceutyczna - jej wydatki reklamowe stanowiły 38 proc. wszystkich nakładów na reklamę w branżach zbadanych przez IMM. Na drugim miejscu znalazła się branża handlowa (która zwiększyła nieco udziały w porównaniu z poprzednim miesiącem), na trzecim - finansowa.
 
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w listopadzie 2017 roku”: Wydatki reklamowe w podziale na branże, foto: Instytut Monitorowania Mediów
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w listopadzie 2017 roku”: Wydatki reklamowe w podziale na branże, foto: Instytut Monitorowania Mediów


Branże: farmaceutyczna - wydatki  473,4 mln zł; handlowa - 395,1 mln zł; finansowa - 148,2 mln zł; motoryzacyjna - 116,4 mln zł; telekomunikacyjna - 118,6 mln zł.

Wydatki reklamowe w podziale na media

Każda ze zbadanych branży zainwestowała najwięcej środków w reklamę telewizyjną, w branżach finansowej i telekomunikacyjnej było to ponad 80 proc. budżetu reklamowego. W porównaniu z poprzednim miesiącem znacznie zmalały wydatki przeznaczone na reklamę prasową.
 
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w listopadzie 2017 roku”: Wydatki reklamowe w podziale na media, foto: Instytut Monitorowania Mediów
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w listopadzie 2017 roku”: Wydatki reklamowe w podziale na media, foto: Instytut Monitorowania Mediów


Farmacja: marki o największych wydatkach reklamowych

W rankingu marek z branży farmaceutycznej o największych wydatkach reklamowych pierwsze miejsce zajmuje Ibuprom z budżetem wynoszącym niemal 12 mln zł. Kolejne miejsca należą do marek Apap oraz Gripex.
 
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w listopadzie 2017 roku”: Marki z branży farmaceutycznej o największych wydatkach reklamowych, foto: Instytut Monitorowania Mediów
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w listopadzie 2017 roku”: Marki z branży farmaceutycznej o największych wydatkach reklamowych, foto: Instytut Monitorowania Mediów


Farmacja: typy reklamowanych produktów

Najczęściej reklamowaną kategorią produktową z branży farmaceutycznej są preparaty przeciw przeziębieniu i grypie oraz przeciw kaszlowi. Trzecie miejsce zajmują suplementy diety.
 
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w listopadzie 2017 roku”: Kategorie reklamowanych produktów w branży farmaceutycznej, foto: Instytut Monitorowania Mediów
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w listopadzie 2017 roku”: Kategorie reklamowanych produktów w branży farmaceutycznej, foto: Instytut Monitorowania Mediów


Finanse: marki o największych wydatkach reklamowych

W listopadzie br. największym reklamodawcą w branży finansowej był BGŻ BNP Paribas, który zainwestował w promocję 10,5 mln zł. W pierwszej trójce znalazły się także Alior Bank oraz ING. Na kolejnych miejscach różnice w wydanych kwotach nie były znaczne.
 
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w listopadzie 2017 roku”: Marki z branży finansowej o największych wydatkach reklamowych, foto: Instytut Monitorowania Mediów
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w listopadzie 2017 roku”: Marki z branży finansowej o największych wydatkach reklamowych, foto: Instytut Monitorowania Mediów


Finanse: typy reklamowanych usług

Branża finansowa w największym stopniu inwestowała w reklamy pożyczek gotówkowych, kont osobistych oraz kredytów gotówkowych. Porównując te dane z zestawienie z zeszłego miesiąca, można zauważyć duże zmiany w wyborze reklamowanych usług - zapewne związane z okresem przedświątecznym.
 
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w listopadzie 2017 roku”: Kategorie reklamowanych produktów w branży finansowej, foto: Instytut Monitorowania Mediów
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w listopadzie 2017 roku”: Kategorie reklamowanych produktów w branży finansowej, foto: Instytut Monitorowania Mediów


Handel: marki o największych wydatkach reklamowych

Najwięcej w promocję w branży handlowej zainwestował Lidl (53 mln zł) oraz Media Expert, a także Media Markt. Wydatki reklamowe największych marek wzrosły w listopadzie br. zauważalnie.
 
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w listopadzie 2017 roku”: Marki z branży handlowej o największych wydatkach reklamowych, foto: Instytut Monitorowania Mediów
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w listopadzie 2017 roku”: Marki z branży handlowej o największych wydatkach reklamowych, foto: Instytut Monitorowania Mediów


Handel: typy reklamowanych sklepów

W branży handlowej największy budżet został wykorzystany na reklamę sklepów z elektroniką oraz sklepów dyskontowych. Na trzecim miejscu znalazła się reklama hipermarketów.
 
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w listopadzie 2017 roku”: Kategorie reklamowanych produktów w branży handlowej, foto: Instytut Monitorowania Mediów
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w listopadzie 2017 roku”: Kategorie reklamowanych produktów w branży handlowej, foto: Instytut Monitorowania Mediów


Motoryzacja: marki o największych wydatkach reklamowych

Według danych z monitoringu reklam IMM największy budżet reklamowy w branży motoryzacyjnej ulokowała w mediach klasycznych Skoda. W listopadzie br. na kolejnych miejscach znalazły się Hyundai i Mercedes-Benz.
 
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w listopadzie 2017 roku”: Marki z branży motoryzacyjnej o największych wydatkach reklamowych, foto: Instytut Monitorowania Mediów
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w listopadzie 2017 roku”: Marki z branży motoryzacyjnej o największych wydatkach reklamowych, foto: Instytut Monitorowania Mediów


Motoryzacja: typy reklamowanych produktów

W zestawieniu najczęściej reklamowanych produktów z branży motoryzacyjnej nie ma niespodzianek - 77 proc. wydatków reklamowych przeznaczono na promocję samochodów osobowych.
 
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w listopadzie 2017 roku”: Kategorie reklamowanych produktów w branży motoryzacyjnej, foto: Instytut Monitorowania Mediów
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w listopadzie 2017 roku”: Kategorie reklamowanych produktów w branży motoryzacyjnej, foto: Instytut Monitorowania Mediów


Telekomunikacja: marki o największych wydatkach reklamowych

Plus i Orange to najwięksi reklamodawcy z branży telekomunikacyjnej w listopadzie br. - z budżetami ponad 23 mln zł każdy. Trzecie miejsce należy do T-Mobile, a to oznacza, że podium nie zmieniło się w porównaniu z październikowymi wynikami.
 
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w listopadzie 2017 roku”: Marki z branży telekomunikacyjnej o największych wydatkach reklamowych, foto: Instytut Monitorowania Mediów
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w listopadzie 2017 roku”: Marki z branży telekomunikacyjnej o największych wydatkach reklamowych, foto: Instytut Monitorowania Mediów


Telekomunikacja: typy reklamowanych usług

Branża telekomunikacyjna w największym stopniu inwestowała w reklamy oferty na abonament, oferty łączonej (TV, internet, telefon), a także oferty dla firm.
 
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w listopadzie 2017 roku”: Kategorie reklamowanych produktów w branży telekomunikacyjnej, foto: Instytut Monitorowania Mediów
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w listopadzie 2017 roku”: Kategorie reklamowanych produktów w branży telekomunikacyjnej, foto: Instytut Monitorowania Mediów


O badaniu

Raport został opracowany na podstawie danych z monitoringu reklam admonit IMM, obejmuje okres 1-30 listopada 2017 roku. Badaniem objęte zostały reklamy opublikowane w prasie oraz wyemitowane w radio i telewizji. Wydatki prezentowane w raporcie podawane są według oficjalnych cenników netto poszczególnych mediów. Dane za Instytutem Monitorowania Mediów.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Analizy rynkowe
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Moduł HD+ z pakietem Eurosport z kartą 6m

Moduł HD+ z kartą HD+ (gotowy na odbiór w Ultra...

520 zł Więcej...

Antena radiowa Maximum FM+DAB

Jedyna antena do odbioru równocześnie analogowego radia FM i cyfrowego...

110 zł Więcej...

Konwerter Unicable Opticum Legacy Twin LNB UNC2

Rewolucja w instalacjach antenowych - konwerter Unicable Legacy 0,1dB marki...

140 zł Więcej...