NoMedia: program SAT Kuriera o mediach - odc. 7 [wideo]

Zapraszamy do obejrzenia siódmego odcinka programu NoMedia, skrótowo omawiającego i komentującego informacje medialne, techniczne oraz prezentującego nowości sprzętowe. Cykl jest tworzony przez redakcję magazynu SAT Kurier. Kolejne odcinki będą pojawiać się na portalu satkurier.pl.

Rosyjski kanał Ukraina 24 w zagranicznych hotelach

Hotelarskie sieci kablowe za granicą posiadają w ofercie kanał Ukraina 24, który jest rosyjskim kanałem. O tym na Facebook'u pisze przewodnicząca ukraińskiego Komitetu ds. Wolności Słowa i Polityki Informacyjnej, Wiktoria Siumar.

Brexit: 1000 kanałów będzie musiało przenieść licencje?

Brexit może oznaczać, że nadawcy ponad 1000 kanałów telewizyjnych, skierowanych na międzynarodowe rynki, będą musieli przenieść licencje do innych krajów. Aktualnie nadawcy ci posiadają licencję regulatora medialnego Ofcom.

W Rosji zamknięto popularny program Żdi mienia

Popularny program telewizyjny o poszukiwaniu zaginionych ludzi „Żdi mienia” („Czekaj na mnie”), nadawany od 1999 roku na antenie federalnej stacji telewizyjnej Pierwyj i jej wersji dla innych krajów, został zamknięty. Nadawca postanowił nie przedłużać kontraktu z firmą realizującą ten program, podała agencja RBK. „Żdi mienia” znają widzowie na całym świecie.

Kary dla rosyjskich firm telewizyjnych na Łotwie

Rosyjskie firmy telewizyjne na Łotwie zostały ukarane za nieprzestrzeganie proporcji języka urzędowego w ramówkach kanałów telewizyjnych. W czwartek 14 września br. łotewska Rada ds. narodowych mediów elektronicznych (NEPLP) zastosowała sankcje administracyjne wobec niektórych nadawców, podała agencja LETA.

Transmisja igrzysk olimpijskich na Ukrainie zagrożona

Publiczny, ukraiński kanał telewizyjny UA:Perszyj nie będzie mógł przeprowadzić transmisji z Zimowych Igrzysk Olimpijskich 2018 w Korei Południowej i Letnich Igrzysk Olimpijskich 2020 w Japonii ze względu na niedofinansowanie. Taki komunikat wyświetla się na stronie internetowej kanału.

BBC Earth wchodzi do Grecji

Kanał dokumentalny BBC Earth po raz pierwszy zostanie uruchomiony w Grecji w ramach Cosmote TV grupy OTE. Stacja będzie dostępna dla abonentów tej platformy od 1 października 2017 roku. Wszystkie główne programy będą opatrzone napisami w języku greckim. Jeszcze w tym roku BBC Earth pokaże premierę „Błękitnej planety II”.

ABOX42 z rozwiązaniem inteligentnego domu

ABOX42, niemiecki dostawca odbiorników IPTV i DVB, zaprezentuje podczas wystawy IBC2017 w Amsterdamie nową platformę inteligentnego domu dotIO dedykowaną operatorom płatnej telewizji, operatorom usług internetowych oraz mobilnych.

Państwowy kanał Ukrainy naruszał zasady nadawania w żałobie

Ukraińska Narodowa Rada ds. telewizji i radia w swojej nieplanowanej kontroli stwierdziła, że państwowa stacja telewizyjna UA:Perszyj naruszała regulamin nadawania programu w trakcie trwania żałoby narodowej. Na celowniku znalazła się również prywatna stacja informacyjna News Network, należąca do Wadima Rabinowicza. To konsekwencja niedostosowania ramówek w dniach żałoby i pamięci z okazji 80. rocznicy Wielkiego Terroru na Ukrainie (5 sierpnia).

Fox News znika z oferty Sky UK

Kanał informacyjny Fox News został usunięty z oferty brytyjskiej platformy Sky. Koncern 21st Century Fox Ruperta Murdocha podał w oświadczeniu, że przyczyną wycofania stacji była zbyt mała oglądalność.
Idź do strony
 
progress gif
reklama
reklama